Goodbye England's Rose

Oj, nu vare ett tag sen Elin och jag skrev något, så vi får jag får väl uppdatera lite nue då :).... Det har hänt så sjukt mycket på sistone, både bra och dåliga saker... En mega bra sak var mitt lilla tal i skolan, var as orolig för det, men det kändes som en revansch.... Idag har jag annars varit i stan med från början Maia och Elin + sanni och sara lite från och till ;) det blev pakter, packet och mys i ett stressigt Norrköpings city. Efter det drog jag hem och åkte pulka i en mörk ekbacke med Fredrik och Jossan, snöigt, chokladigt och stjärnor ;)....

Annars så läste jag nyss en kär väns blogg, nämligen Amandas och hon hade skrivit ett fint inlägg som hette bästa vän. jag blev då inspirerad av det p.g.a ett samtal jag och Elin hade om det i går (?) tror jag. Vi kom fram till att uttrycket "bästa vän" är lite skumt att säga om bara en person. Det är som att säga; hon där är min bästa vän, hon är en bättre vän än du! Vilket jag tycker är taskigt...Ett uttryck man kan använda istället är "nära vän", det blir inte lika konstigt mot de andra i omgivningen ;) en tanke bara....

Lyssnar på en soft låt som heter Candle in the wind (England's Rose) som Elton John sjöng på Prinsessans Dianas begravning 1997.... Den är så fin, den beskriver henne på ett sådant talande och kärleksfullt sätt ;)



" And it seems to me, ou lived your life like a candle in the wind.
Never fading with the sunset when rain set in."




Kommentarer
Postat av: Litet Kakmonster - Hanna

fint citat ;)



Fast vissa råkar ju ha bästa vänner? xD

2010-12-08 @ 19:38:37
URL: http://litetkakmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0